Våre tjenester
Diskret, etterrettelig og erfaringsbasert bistand for virksomheter som ønsker å avdekke, forstå og løse utfordringer.

Digital granskning
- Sikring og analyse av elektroniske spor
Innhenting, bevissikring og analyse fra mobil, PC, skytjenester og IoT-enheter – med krav til integritet og etterprøvbarhet. - OSINT-analyse og digitale trusselvurderinger
- Veiledning i metodevalg og etterforskning av digitale enheter
Rådgivning i verktøyvalg, metodebruk og etterforskningsstrategi – tilpasset ressurser og målsetting - Forensics-støtte til private aktører og offentlig sektor
Bistand i enkeltsaker eller som kapasitetstilskudd – ved intern gransking, revisjon eller hendelseshåndtering - Gjennomgang av logger, metadata og tidslinjer
Analyse av brukeraktivitet og spor i datasett for å etablere eller etterprøve hendelsesforløp - Veiledning i dokumentasjon og rapportering
Støtte til fagpersoner i å formidle funn presist og forståelig – fra teknisk detaljnivå til beslutningsgrunnlag - Etisk og rettslig forankret tilnærming
Alt arbeid utføres i tråd med krav til personvern, rettssikkerhet og forsvarlig metodebruk - Klargjøring av digitale bevis og sakskompleks for overlevering til politiet
Systematisering av digitale funn med henblikk på etterforskning, påtale eller intern oppfølging

Veiledning og formidling
Veiledning i enkeltsaker og faglig refleksjon
Undervisning innen etterforskning og digital metode
Foredrag og opplæring for HR, politi og private aktører
Kurs i dataspor, bevisforståelse og forebygging
- Individuell veiledning og karriereomstilling for personer i sårbare livssituasjoner Bistand til deltakere i arbeidsinkludering og omstilling – særlig de som trenger trygg struktur og realistiske mål.
Formidling av erfaring fra etterforskning og forebygging – tilpasset ikke-fagmiljøer
Foredrag og dialog for ansatte i HR, skole, ungdomsarbeid og arbeidsgivere som vil forstå risikofaktorer og forebygge.Mentor- og refleksjonsstøtte til ansatte i førstelinjen
For eksempel veiledning til miljøarbeidere, barnevernansatte eller vektere som håndterer krevende relasjoner.Utvikling og gjennomføring av interne læringsopplegg
Bistand til virksomheter med å lage praksisnære kurs, erfaringsutveksling eller refleksjonssamlinger.Prosessveiledning i tverretatlige samarbeid (f.eks. NAV, barnevern, skole)
Strukturert fasilitering i samarbeid der barn, ungdom eller utsatte voksne er i sentrum.Støtte og refleksjon for ledere i krevende personalsaker
Veiledning i vurderinger knyttet til konflikter, trivsel og tiltak – med fokus på handlingsrom og forsvarlighet.

Utredning og gransking
- Forsikringsutredninger og faktumavklaringer
- Kriminalteknisk utredning med metodisk og objektiv tilnærming
Bruk av etterforskningsmetodikk og bevisvurdering – med høy krav til dokumentasjon og notoritet - Analyse av svindel, økonomisk kriminalitet og uregelmessigheter
- Saker i skjæringspunktet mellom personal, økonomi og adferd
Utredning der én eller flere ansatte mistenkes for illojalitet, misbruk av tillit eller uetisk atferd - Varslingssaker og avvikshåndtering
Tredjepartsundersøkelser med diskresjon, nøytralitet og tydelige anbefalinger til ledelsen - Intern granskning ved tillitsbrudd eller misligheter
Innsamling og strukturert gjennomgang av dokumentasjon, e-poster, logger og digitale bevis - Utredning i komplekse eller sammensatte forhold
Bistand i saker hvor tekniske, mellommenneskelige og juridiske forhold griper inn i hverandre – med helhetlig blikk - Rapportskriving som ivaretar notoritet og rettssikkerhet
Skreddersydde rapporter med tydelig fakta, vurderinger og anbefalte tiltak – egnet som beslutningsgrunnlag - Klargjøring av sakskompleks for overlevering til politiet
Strukturering og bearbeiding av funn med tanke på påtalevurdering – eller for å støtte intern håndtering

Konflikthåndtering og rådgivning
- Konfliktløsning på arbeidsplasser, innen familie og organisasjoner
- Arbeidsmiljø kartlegginger
- Varslingssaker
- Rådgivning ved arbeidsmiljøutfordringer og endringsprosesser
- Individuelle samtaler og kartlegging med mål om varige løsninger
- Forebygging - identifisere risikofaktorer etc. for implementering av evt. sikkerhetstiltak
- Strukturerte samtaler og observasjon i konfliktsituasjoner
Nøytral tredjepartsstøtte med metodisk tilnærming for å avdekke utfordringer og gjenopprette tillit - Veiledning til ledere i krevende personalsaker
Refleksjon og rådgivning for å finne løsninger innenfor gjeldende regelverk og med rom for god praksis - Prosessledelse ved samarbeidsutfordringer
Planlegging og gjennomføring av dialogbaserte prosesser i team, avdelinger eller mellom kollegaer - Bistand ved tilrettelegging og tilbakeføring
Støtte i komplekse saker som sykefravær, varsling eller arbeidsevnevurdering – med fokus på varige løsninger - Støtte i omstilling og nedbemanning
Tilstedeværelse og veiledning når ansatte står i usikkerhet, motstand eller følelsesmessig belastning - Fasilitering av samarbeid på tvers av tjenester (f.eks. NAV, skole, barnevern)
Skaper trygghet, struktur og fremdrift når flere instanser skal samarbeide rundt enkeltpersoner - Tidligfase mekling og konfliktforebygging
Tiltak før konflikten setter seg – gjennom kartlegging, dialog og konkrete anbefalinger - Dokumentasjon og anbefaling av tiltak
Etterprøvbare oppsummeringer og forslag til videre håndtering – til nytte for både ledelse og HR