Våre tjenester

Diskret, etterrettelig og erfaringsbasert bistand for virksomheter som ønsker å avdekke, forstå og løse utfordringer.

Digital granskning

  • Sikring og analyse av elektroniske spor
    Innhenting, bevissikring og analyse fra mobil, PC, skytjenester og IoT-enheter – med krav til integritet og etterprøvbarhet.
  • OSINT-analyse og digitale trusselvurderinger
  • Veiledning i metodevalg og etterforskning av digitale enheter
    Rådgivning i verktøyvalg, metodebruk og etterforskningsstrategi – tilpasset ressurser og målsetting
  • Forensics-støtte til private aktører og offentlig sektor
    Bistand i enkeltsaker eller som kapasitetstilskudd – ved intern gransking, revisjon eller hendelseshåndtering
  • Gjennomgang av logger, metadata og tidslinjer
    Analyse av brukeraktivitet og spor i datasett for å etablere eller etterprøve hendelsesforløp
  • Veiledning i dokumentasjon og rapportering
    Støtte til fagpersoner i å formidle funn presist og forståelig – fra teknisk detaljnivå til beslutningsgrunnlag
  • Etisk og rettslig forankret tilnærming
    Alt arbeid utføres i tråd med krav til personvern, rettssikkerhet og forsvarlig metodebruk
  • Klargjøring av digitale bevis og sakskompleks for overlevering til politiet
    Systematisering av digitale funn med henblikk på etterforskning, påtale eller intern oppfølging

Veiledning og formidling

  • Veiledning i enkeltsaker og faglig refleksjon

  • Undervisning innen etterforskning og digital metode

  • Foredrag og opplæring for HR, politi og private aktører

  • Kurs i dataspor, bevisforståelse og forebygging

  • Individuell veiledning og karriereomstilling for personer i sårbare livssituasjoner                Bistand til deltakere i arbeidsinkludering og omstilling – særlig de som trenger trygg struktur og realistiske mål.
  • Formidling av erfaring fra etterforskning og forebygging – tilpasset ikke-fagmiljøer
    Foredrag og dialog for ansatte i HR, skole, ungdomsarbeid og arbeidsgivere som vil forstå risikofaktorer og forebygge.

  • Mentor- og refleksjonsstøtte til ansatte i førstelinjen
    For eksempel veiledning til miljøarbeidere, barnevernansatte eller vektere som håndterer krevende relasjoner.

  • Utvikling og gjennomføring av interne læringsopplegg
    Bistand til virksomheter med å lage praksisnære kurs, erfaringsutveksling eller refleksjonssamlinger.

  • Prosessveiledning i tverretatlige samarbeid (f.eks. NAV, barnevern, skole)
    Strukturert fasilitering i samarbeid der barn, ungdom eller utsatte voksne er i sentrum.

  • Støtte og refleksjon for ledere i krevende personalsaker
    Veiledning i vurderinger knyttet til konflikter, trivsel og tiltak – med fokus på handlingsrom og forsvarlighet.

Utredning og gransking

  • Forsikringsutredninger og faktumavklaringer
  • Kriminalteknisk utredning med metodisk og objektiv tilnærming
    Bruk av etterforskningsmetodikk og bevisvurdering – med høy krav til dokumentasjon og notoritet
  • Analyse av svindel, økonomisk kriminalitet og uregelmessigheter
  • Saker i skjæringspunktet mellom personal, økonomi og adferd
    Utredning der én eller flere ansatte mistenkes for illojalitet, misbruk av tillit eller uetisk atferd
  • Varslingssaker og avvikshåndtering
    Tredjepartsundersøkelser med diskresjon, nøytralitet og tydelige anbefalinger til ledelsen
  • Intern granskning ved tillitsbrudd eller misligheter
    Innsamling og strukturert gjennomgang av dokumentasjon, e-poster, logger og digitale bevis
  • Utredning i komplekse eller sammensatte forhold
    Bistand i saker hvor tekniske, mellommenneskelige og juridiske forhold griper inn i hverandre – med helhetlig blikk
  • Rapportskriving som ivaretar notoritet og rettssikkerhet
    Skreddersydde rapporter med tydelig fakta, vurderinger og anbefalte tiltak – egnet som beslutningsgrunnlag
  • Klargjøring av sakskompleks for overlevering til politiet
    Strukturering og bearbeiding av funn med tanke på påtalevurdering – eller for å støtte intern håndtering

Konflikthåndtering og rådgivning

  • Konfliktløsning på arbeidsplasser, innen familie og organisasjoner
  • Arbeidsmiljø kartlegginger
  • Varslingssaker
  • Rådgivning ved arbeidsmiljøutfordringer og endringsprosesser
  • Individuelle samtaler og kartlegging med mål om varige løsninger
  • Forebygging - identifisere risikofaktorer etc. for implementering av evt. sikkerhetstiltak
  • Strukturerte samtaler og observasjon i konfliktsituasjoner
    Nøytral tredjepartsstøtte med metodisk tilnærming for å avdekke utfordringer og gjenopprette tillit
  • Veiledning til ledere i krevende personalsaker
    Refleksjon og rådgivning for å finne løsninger innenfor gjeldende regelverk og med rom for god praksis
  • Prosessledelse ved samarbeidsutfordringer
    Planlegging og gjennomføring av dialogbaserte prosesser i team, avdelinger eller mellom kollegaer
  • Bistand ved tilrettelegging og tilbakeføring
    Støtte i komplekse saker som sykefravær, varsling eller arbeidsevnevurdering – med fokus på varige løsninger
  • Støtte i omstilling og nedbemanning
    Tilstedeværelse og veiledning når ansatte står i usikkerhet, motstand eller følelsesmessig belastning
  • Fasilitering av samarbeid på tvers av tjenester (f.eks. NAV, skole, barnevern)
    Skaper trygghet, struktur og fremdrift når flere instanser skal samarbeide rundt enkeltpersoner
  • Tidligfase mekling og konfliktforebygging
    Tiltak før konflikten setter seg – gjennom kartlegging, dialog og konkrete anbefalinger
  • Dokumentasjon og anbefaling av tiltak
    Etterprøvbare oppsummeringer og forslag til videre håndtering – til nytte for både ledelse og HR